ربنا يكفيكم شر تجمع المذيعات … دعاء فاروق تقيم سهرة خاصة للإعلاميات

وكالة البيارق الإعلامية

اجتمع عدد من الإعلاميات في منزل الإعلامية دعاء فاروق، كعادة يقمن بها كل عام.

ونشرت الإعلامية بوسي شلبي فيديو لحظة وصولها إلى منزل دعاء فاروق لتكشف أنها كل عام تقوم بجمع الإعلاميات في سهرة على العشاء.

وقالت بوسي شلبي في الفيديو: إحنا في بيت دعاء فاروق هي بتعزمنا كل سنة، عملت جروب المذيعات بقالنا 10 سنين وبنتجمع وربنا ما يوريكم من التجمع ده.

وحضر التجمع عدد كبير من المذيعات منهن مفيدة شيحة ودعاء عامر وسمر يسري وجاسمن طه زكي وبوسي شلبي وريهام إبراهيم وأمينة شلباية ومريم أمين ومنى عبد الغني وسهير جودة.

على جانب آخر، كثيرا ما تتصدر دعاء فاروق التريند بسبب تعليقاتها على بعض الموضوعات مثل موضوع المساكنة.

وانتقدت دعاء فاروق فكرة المساكنة التي أعلن العديد من الفنانين تأييدها وقالت: "اعملوا مساكنة، وعيشوا مع بعض من غير زواج، وماله يا حبايبي ولا تدخلوا قانون ولا مجتمع ولا أهل ولا أصحاب ولا دين، ادي لما يسكر طينة ويقوم خبطك على دماغك، إيه اللي هيدخل القانون والأهل ولما تحملي منه هتشيلي شيلتك لوحدك ويقولك وأنا مالي يا تهربي يا تنزلي الطفل، وتعيشي النقاهة لوحدك إيه اللي يدخل المجتمع والحاجات دي يا تروحوا ترموا الطفل في الزبالة، زي ما في ناس بتعمل كده إيه علاقة الدين بالموضوع، أنتي مسلمة؟، بتصلي وتصومي؟، ما تصليش، بطلي صلاة، بتصومي في رمضان؟ بطلي تصومي، وانت بتصلي وتصوم بطل تعمل دا هتنبسطوا أوي أوعدكم".

يذكر أن دعاء فاروق تقدم برنامج "اسأل مع دعاء" عبر قناة "النهار".
تعليقات



    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -